ZAKODOWANA MATEMATYKA W PARKU

19 września 2019 roku uczniowie wszystkich klas piątych naszej szkoły uczestniczyli w grze miejskiej pt. „Zakodowana matematyka w parku”. Impreza odbyła się w ramach udziału naszej szkoły w obchodach Europejskiego Tygodnia Kodowania 2019. Nasi uczniowie, wyposażeni w tablety, własne smartfony, metrowe miarki oraz mapę przemierzali ścieżki Parku Południowego rozwiązując zadania przy 6 stacjach: pomniku Fryderyka Chopina, punkcie widokowym nad stawem, mostku, mapie przy wejściu do parku, restauracji i placu zabaw. W każdej stacji uczniowie otrzymywali zadania, których treść nawiązywała do miejsca (w którym się znajdowali) i wykorzystywała zagadnienia matematyczne realizowane w klasie 4. Dzieci obliczały pole prostokąta (którego wymiary same musiały znaleźć), fotografowały podane figury geometryczne, wyznaczały upływ czasu na podstawie informacji umieszczonych na pomniku Chopina, obliczały cenę obiadu w parkowej restauracji,  zamieniały jednostki powierzchni parku zamieszczone na mapie przy wejściu. Treści zadań zostały  zakodowane za pomocą alfabetu Morse’a, szyfru Cezara, szyfru PIGPEN, sekwencji strzałek do przejścia labiryntu, kodu QR oraz dyktanda graficznego. Nietypowo zapisane polecenia budziły ciekawość i zachęciły dzieci do pracy. Każda klasa dzieliła się na grupy i wybierała najlepsze, poprawne wg uczniów, rozwiązanie zadania przedstawiane do oceny. Najlepszy wynik uzyskała klasa 5B, na drugim miejscu znalazły się drużyny klas 5C oraz 5D.
Słoneczna pogoda sprzyjała pracy dzieci na świeżym powietrzu, a uroki Parki Południowego, w tym biegające wiewiórki, uatrakcyjniały rozwiązywanie zadań  - nawet matematycznych!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz