19 września 2019 roku uczniowie wszystkich klas piątych naszej szkoły
uczestniczyli w grze miejskiej pt. „Zakodowana matematyka w parku”.
Impreza odbyła się w ramach udziału naszej szkoły w obchodach
Europejskiego Tygodnia Kodowania 2019. Nasi uczniowie, wyposażeni w tablety,
własne smartfony, metrowe miarki oraz mapę przemierzali ścieżki Parku
Południowego rozwiązując zadania przy 6 stacjach: pomniku Fryderyka
Chopina, punkcie widokowym nad stawem, mostku, mapie przy wejściu do
parku, restauracji i placu zabaw. W każdej stacji uczniowie otrzymywali
zadania, których treść nawiązywała do miejsca (w którym się znajdowali) i
wykorzystywała zagadnienia matematyczne realizowane w klasie 4. Dzieci
obliczały pole prostokąta (którego wymiary same musiały znaleźć),
fotografowały podane figury geometryczne, wyznaczały upływ czasu na
podstawie informacji umieszczonych na pomniku Chopina, obliczały cenę
obiadu w parkowej restauracji, zamieniały jednostki powierzchni parku
zamieszczone na mapie przy wejściu. Treści zadań zostały zakodowane za
pomocą alfabetu Morse’a, szyfru Cezara, szyfru PIGPEN, sekwencji
strzałek do przejścia labiryntu, kodu QR oraz dyktanda graficznego.
Nietypowo zapisane polecenia budziły ciekawość i zachęciły dzieci do
pracy. Każda klasa dzieliła się na grupy i wybierała najlepsze, poprawne
wg uczniów, rozwiązanie zadania przedstawiane do oceny. Najlepszy wynik
uzyskała klasa 5B, na drugim miejscu znalazły się drużyny klas 5C oraz
5D.
Słoneczna pogoda sprzyjała pracy dzieci na świeżym powietrzu, a uroki
Parki Południowego, w tym biegające wiewiórki, uatrakcyjniały
rozwiązywanie zadań - nawet matematycznych!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz